Tuomiopäivätorstai oli tällä viikolla.

En ollu saanut nukuttua koko viikkona kunnolla, yöunet oli jääneet ihan liian lyhyiksi jostain syystä. Torstaina oli tosi tuskasta lähteä duuniin, olis niin tehnyt mieli ottaa saikkua.. duuniin päästyäni soi puhelin, joku setä soitti ja kertoi mun olevan skillattu norjankieliselle asiakkuudelle, eli ei kannata laittaa puhelinta linjoille, koska olisin saanut norjalaisia puheluita. No ei siinä mitään, hetken kerkesin pöllöillä kun rupesivat verkkoyhteydet pätkimään koko talossa ja mä olin ihan kypsä lähtemään aamiaiselle. Verkko pätki muutamaan otteeseen aamun aikana, mutta onneksi korjaantui itekseen. Vitutti tosin, kun oli miljoona asiaa aina kesken ja sitten lagasi.

Kauaa kerennyt mitään tekemään, kun asiakkaat rupesivat soittelemaan ensin yhdestä toimimattomasta palvelusta ja kun sitä lähdin selvittelemään, saatiin lisää puheluita toisestakin alhaalla olevasta systeemistä. Samaan aikaan mulla oli rojektina korjata käsin nelkytkaksmiljoonaa työasemaa, jossa oli yksi kikkula mennyt rikki.

Jonkin aikaa oon managerille valittanut mun duuniläppäristä, että tarviin uuden kun se ei toimi enää kunnolla. Aina on luvattu uutta. Alkuviikosta menin taas sanomaan sille, että nyt rupee riittämään, kone antaa mulle bluescreeniä ja käynnistyminen kestää 15-20 minuuttia. No manageri tuli sitten siinä aamupäivästä sanomaan, että loggaa tiketti meidän helppariin siitä niin katotaan josko saisivat jotain ruoskalle tehtyä ja jos eivät, niin sitten koitetaan korvata uudella koneella. Mulla palo käämi sisäisesti siinä vaiheessa. Äijä on luvannut mulle viimesintä mallia olevaa työkonetta jo siitä lähtien, kun mä vasta harkitsin koko työsopimuksen allekirjottamista tohon lafkaan. Tehnyt töitä sillä jonkun vanhalla paskalla, joka oikeesti ollut hajoomassa käsiin jo monta kuukautta. Pidin suuni kiinni ja päästin höyryt ulos safkiksella, Renzo-parka joutui kestämään mun vuodatustani. Olin kyllä niiiiin vihanen, etten oo hetkeen ollut.

Safkiksen jälkeen jouduin juoksentelemaan ympäri taloa, kouluttaan tiimiläisiä käyttään uutta systeemiä ja korjaamaan koneita etänä toiset kolkytkaksmiljoonaa kappaletta. Jossain vaiheessa ilmotin managerille, että mä nyt sen tiketin sitten tein mun koneesta, kun se rupesi jossain vaiheessa päivää sulkemaan softia ja huutamaan kaikkia kivoja herjoja. Manageri siinä sitten totesi, et hänellä on huoneessaan yks tosi hyvä kone extramuisteilla ja muilla, että vois vaihtaa sen kovon mun koneeseen. Mä sitten tokasin, että miksi vitussa ei vaan voi antaa koko konetta mulle, jos se kerran turhanpanttina siellä huoneessa vaan istuu. Manageri jotain siinä mumisi säästävänsä sitä johonkin, ja mä päätin poistua takavasemmalle ennen kun saan oikean raivarin.

Kaamean duunipäivän päätteeksi meen himaan, rojahdan sohvalle ja avaan koneen. Juuei toimi netti. Boottaan koneen ja muut tilpehöörit, ei toimi vieläkään. Avaan telkkarin ja boksin, juuei toimi sekään. Paskiaiset ovat katkaisseet näköjään molemmat. Melkein tuli itku. Kävin laskut sun muut paperit läpi ja totesin, että joku nyt mättää. Mulla ei ollut kun yksi lasku myöhässä ja sekin vaan 10 päivää. Soitin Päiville, josko voisi mun puolesta maksaa sen jonka jälkeen soittaisin ntl:lle. Ei mennyt kauaa, kun Päivi soittaa takaisin ja ilmoittaa ettei voinut maksaa laskua, koska onnistui lukitsemaan itsensä pihalle nettipankista ja kestää pari päivää ainakin, ennen kuin saa uudet tunnusluvut. Hehkutin, varsinkin kun multa loppui puheaika.

Joutui soittamaan Hissalle suomipuhelimesta, että topuppaisi mun puhelimen. Ei se onnistunut, kun sillä oli väärä liittymä. Sanoin lähteväni etsimään automaattia, jossa voisin ite topupata. Kirosin siinä kun kaikki muutenkin on ihan perseestä, että varmaan alkaa sataa kun lähden ulos. Olis pitänyt koputtaa puuta, koska tosiaankin rupesi satamaan kun astuin ovesta pihalle..

Luurin topuppaus sujui yllättävän kivuttomasti ja vielä oikeaan numeroon. Soitin ntl:lle, mutta ne paskiaiset eivät suostuneet kertomaan mulle mitään, koska en ollut nettiliittymän omistaja. Se jätettiin edellisen asukkaan nimiin, koska se tuntui silloin helpoimmalta. Mä sitten keksin kysyä siltä asiakaspalvelijalta, että mitäs jos tää omistaja onkin kuollut. Johan muuttui ääni kellossa, isot osanotot sain ja johan rupes tietoa tippumaan. Pari laskua muka maksamatta, eivät nähneet mun maksua missään koska se on tehty erinimiseltä tililtä, kuin liittymän omistaja on. Eivät voineet ruveta selvittelemään asiaa, ennen kuin liittymän omistaja soittaisi meille tai vaihdettaisiin liittymä mun nimiini. Vaihto pitäisi anoa erikoissysteemein, jos tämänhetkinen omistaja on kerran kuollut. xD Annoin sitten olla ja soitin Hissalle, ohjeistin sen soittaan ntl:lle ja leikkimään liittymän omistajaa. Ei onneksi sama tyyppi vastannut Hissan soittaessa, oisi voinut hieman ihmetellä.

Eivät ne mitään siellä ntl:llä kuitenkaan saaneet aikaiseksi, joten mä päätin antaa asian olla seuraavaan aamuun ja faksata niille kuitin maksusta. Loppuilta sujuikin ihanasti Cosmopolitanien ja Huippumallien seurassa, lievästi kyllä ahdisti, kun ei netti toiminut. Ei mennyt päivä ihan putkeen.

Perjantaina mä sitten faksasin kuitin niille ja lupasivat kaivaa maksun jostain. Yllättäen eivät tosin ennen tiistaita voi mitään tehdä, kun niiden systeemit olivat alhaalla. Hajottaa. Eilen sitten raahasin läppärini Päiville ja täällä mä istun taas niiden nettiä hyväksikäyttäen, kun ei mulla himassakaan mitään tekemistä olis. Veikkaan, ettei tule varmaan loppuvuoteen netti tai telkkari toimimaan irkkumeiningit tietäen..

Sylettää taas vaihteeksi tää maa, nää ihmiset ja toi firma ihan urakalla. Kai se näkyy päällepäinkin, kun manageri tuli perjantaina sanomaan, että tarviinko mä palkallista vapaata pari päivää et voisin levätä rauhassa. xD